2 oktober 2011

Imorse var jag på skolan i Badda. Själv första gången. Jag trodde att jag skulle vara med i de äldre elevernas klass med en lärare som heter Hashi, som jag träffat innan, men vad jag inte visste var att Hashi har lektioner på eftermiddagarna. Så jag var med en lärare i en tredjeklass istället. Jag satt bredvid och tittade mest på. Det var ingen prat-klass direkt. De skulle skriva uppgifter på egen hand och sen skulle läraren rätta, så jag hjälpte honom med det. Så jag var där lite mer än en timme bara. Men det var väldigt givande ändå! Imorgon ska jag vara på skolan klockan 12:30 i Hashis klass. Chauffören kör mig dit. Tar cirka en halvtimme. Det är med Hashis klass som vi, Tove och Rose och jag ska ha vårt projekt. Så därför vill jag hellre vara i hennes klass för att lära känna eleverna innan vi startar. Projektet är sexualkunskap kan man kort och gott säga. Tove är i Thailand denna veckan för alla barnen på american school har october break. Erik och Ebba är i Vietnam och sedan ska Ebba åka till Sri Lanka med skolan för en volleyboll-turnering. Hon och hennes lag är grymma på volleyboll.

Jag var i slummen i Gabtoli i måndags, efter besöket på skolan. Det var alldeles bedrövligt men väldigt intressant att se.

En flicka som går på skolan. Hon har skoluniformen på sig. (Sötaste pågen ever i bakgrunden!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar