3 oktober 2011

Morgondagens outfit




Här (mamma) är bilder på bangla-kvinnornas traditionella klädsel. Salwar kameez (uttalas salvar kames). Jag missade dock skarfen, men tänk dig en tunn skarf i samma mönster som tröjan slängt nonchigt över axlarna så är det komplett! (Lägg märke till tygkassen i bakgrunden som jag fick i födelsedagspresent av dig mor, "I'd rather be at the beach", vilket som tur är inte stämmer :) men poolen på klubben är däremot efterlängtad när jag svettas i värmen här).

Idag hade jag på mig en skjorta och byxorna, som jag också fick när jag fyllde år.

Imorgon åker jag med British High Commision Club in Dhaka, en och en halv timme från Dhaka, till ett tempel i Dakeshwari för att fira Durga Puja som är en hinduisk högtid. Vi sticker dit och hyllar gudinnan Durga ett tag :) Troligtvis i denna klädseln. 

Frågor på det?

Kram!

2 kommentarer:

  1. haha!
    "slängt lite nonchigt"
    /anna

    SvaraRadera
  2. hahhaha! hittade ännu nåt kul:
    "frågor på det?"

    lööv kajan!

    / anna

    SvaraRadera