7 oktober 2011

Varit och handlat


Klicka på bilden så blir den större.
Detta köpte jag idag. 
De tre delarna till höger ska bli en salwar kameez. 

Idag träffade jag sju norska sjuksköterskestudenter! De studerar i Trondheim och är här i Dhaka på praktik i sju veckor. De är mellan 21 och 25 år. Hittills verkar de väldigt trevliga. Jag har lärt mig massa nya norska ord, vilket är roligt! Slemme på norska betyder elaka, bland annat. De har sin praktik på ett gammalt kolera-sjukhus som numera har lite olika sorters patienter. Kul!

Går det att kommentera?
Mor min klagade lite idag, men det fungerade innan när jag försökte.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Du kommer att vara best dressed till Jul Ninis!

    SvaraRadera
  2. haha- laeste precis detta med Jack!
    Han oeversatt det saa haer:
    Will become boxers
    Will become cleaning
    Will become linen
    And something smutty..

    haha
    Kram paa dig! Ska skriva min foersta Georgien Blogg inlaegg snart..

    Watch this space

    SvaraRadera
  3. hahahaha: "är redan en sjal".................
    SKOJAH!!

    / annna

    SvaraRadera