11 oktober 2011

Reser bort imorgon

Imorgon åker Anna, en av hennes kollegor och jag bort. Vi kanske stannar över natten. Det beror på hur lång tid det tar att komma dit. FN-personal får nämligen inte åka bil i tjänsten när det är mörkt ute. Så om vi stannar så länge att vi måste åka bil hem när det blir mörkt, så stannar vi över natt. Troligtvis på ett ställe där det finns kackerlackor på väggarna. 
Det Anna och hennes kollega ska göra är att bedöma en sjuksköterske- och barnmorskeskola. Jag följer med med stora ögon och öron. Berättar mer om det senare, helt enkelt.


Vi ska till en stad som heter Mymensingh som ligger sisåhär: 
Den ligger rätt norr om Dhaka! Kan ni se?

Igår var jag på skolan. Barnen har exams nu så de är lite busy. Jag ska vara på skolan tisdag och onsdag nästa vecka och börja prata sexualkunskap. Skulle varit där måndag också men lärarna skulle ha nått möte på skolan i Gabtoli.

På fredag åker Tove, Shakila, jag och två andra lärare till New Market och köper böcker till skolorna (den i Badda och den i Gabtoli). Både vanliga läsböcker på engelska och förhoppningsvis hittar vi anatomiböcker också.

Tycker ni att jag har missat något här på bloggen? Är det något mer ni är nyfikna på? Något mer ni vill veta mer om?

Kram!

1 kommentar:

  1. woop kul att du kommer iväg på detta äventyret!
    jag är hos balthazar i malmö, idag har vi tittat på en lägenhet. den var fin, men inte perfekt. vi tittar vidare. känns gött att vara hemma - det är i malmö jag vill stanna ett bra tag nu!
    kram tvillingen

    SvaraRadera