27 oktober 2011

Maaaaat! (del 2)

Sara och jag var och åt på Dhaba, en benglaisk-indisk restaurang i området Banani här i Dhaka igår. Vi tog rickshaw dit och hem. Såhär såg det ut: 


Kall samosa! Friterat skal med massa godsaker i. Allt var vegetariskt. Jag gillar att äta god mat men är tyvärr inte så duktig på att beskriva hur det smakar. Det var i alla fall gott, kryddstarkt och krispigt. 










Sofia! Ser du vad som ligger och glittrar till vänster i bilden? Jag har med mig den överallt!
------->








Kolla händerna... äter med höger och låter torkarumpanhanden hänga lite lamt och vänta. Fast jag använder faktiskt toalettpapper...


Till maten drack vi lassi. Det vita i glaset. En yoghurtbaserad historia. Antagligen för att neutralisera den starka maten, som dock inte var så stark så att jag tappade känseln på tungan som en falafel gjorde häromdagen... Ahhhh!


Naanbröd, bestick vi inte använde, grön dressing, sallad, paneer (ost) som låg i megagod sås och samosan.

Vad åt ni på er onsdag? Falukorv? Makaroner? Med bestick? 

1 kommentar:

  1. Tja Nina!
    Va bra att du har den lilla glittriga vaskan med dig oeverallt- jag blev av med min typ veckan efter jag kom hem fran Turkiet.
    Det ser jattegott ut Nina! Vi aat boenburgare med salad i onsdags. Med en gaffel bara- vi tyckte att det var onodigt att kopa knivar oxa :)
    KRAMAR Sofia

    SvaraRadera