27 september 2011

Saker jag gillar med Bangladesh



Färgerna på richshawerna och ser man en rickshaw ser man alltid tjugo till så det blir som en flock av fina färger

Att en cappucino på nordiska klubben kostar 5 kronor och då får man en liten kaka till

När jag och Anna åker hem från klubben om kvällarna och vi är nybadade i poolen jag är blöt i håret och det börjar bli lite svalt ute

Fina glitter-eyeliner på Lavender som kostar 12 kronor styck (Donne, jag ska köpa massor till dig!)

Alla som jag har träffat hittills är så himla trevliga och givmilda

Bönesångerna som jag antar kommer från moskéer runt om i Gulshan ungefär klockan 7 på morgonen och 17 och 20 om kvällarna 

Att jag kan äta utan att det gör ont i hela magen idag, halleluja!

Och så gillar jag att Bangladesh kan vara himla grönt och vackert:


1 kommentar: