15 september 2011

Overkligheternas overklighet

Hej! Nu är jag framme i Dhaka. Mitt huvud är fullt av nya intryck och jag är väldigt trött. På lördag ska jag träffa norska Tove som jobbar på slumskolan. Vet inte när jag kommer börja där, förhoppningsvis på söndag. Här i Bangladesh är det helg fredag och lördag. Anna, som jag bor med, säger att hon fortfarande inte vant sig vid det. Hon tycker fortfarande att det är konstigt att jobba på en söndag. Anna och Ebba och Erik är på jobb och i skolan nu. Jag sitter på Nordic Club där jag blev medlem igår. Jag tog cykeltaxi, rickshaw, hit. Lite läskigt första gången. Igår var jag och Anna och handlade mat och tog foton till mitt medlemsskapskort på klubben. På gatan var det fullständigt kaos. Trafiken är livsfarlig, bilar som tutar och kör överallt. Människor överallt, några som kollar nyfiket på mig.

Att ni sitter hemma och läser detta och jag sitter här i varma och förvirrande Dhaka och är den som reser ute i världen är overkligheternas overklighet. Samtidigt helt fantastiskt.


Kommentera mer än gärna så jag vet vem som läser. 

2 kommentarer:

  1. hej!
    kul att du bloggar! kul namn också - banglablogg.
    skönt att bara ha med sej lite grejor eller hur? även om rummet kanske kan kännas lite tomt då. lite tyg på väggarna kan vara fint och utfyllande, mysigt, finns säkert massor fina tyger där.
    fina bilder - kul att se, ser framemot mer.
    kram amelie

    SvaraRadera
  2. jag läser!! :)
    / anna

    SvaraRadera