17 januari 2012

Det där med soffan

Inte kökssoffan, den är jag fortfarande rätt säker på men jag har lite andra idéer om vad jag vill ha i köket också... men det smider jag än på...
Jag var på Ekeby möbelaffär med mamma och Tilla idag. Tvekade lite mellan bäddsoffa eller djup vanlig soffa. I en bäddsoffa kan ju en massa trevligt folk sova i men de är ofta lite hårdare. En djup soffa (typ mer än 90 cm i djup) är ju jättemysig hela tiden och det skulle ju faktiskt gå att sova två i en djup icke-bäddsoffa också. Så jag bestämde mig för en djup soffa och en extra madrass om folk nu ska sova över. Vilket jag gärna vill. Typ hela tiden. 


Men frågan är nu: schäslongsoffa eller icke schäslongsoffa?
Alltså jag älskar ju denna, samma som mamma och pappa har. Karlstad, från Ikea.
Den finns i schäslong också. Äh! Jag får helt enkelt se vad som passar när jag fått nycklarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar